-
Hvor finner jeg årsoppgaven for mitt Agricard?For Agricard Ansatt og Agricard Privat er årsoppgaven for 2023 tilgjengelig når du logger inn på Agricard.no og i Mitt Kort-appen under Administrer kortet ditt – Faktura og dokumenter – Årsoppgave.
Har du Agricard Firma sendes årsoppgaven til firmaet ditt i Digipost eller per post. -
Hvorfor er jeg belastet med årsgebyr?Alle Agricard belastes med årsgebyr på årlig basis et år etter at du har søkt om kortet. Gebyrsatsen finner du i gjeldende prisliste for ditt kort. Årsgebyret ble belastet i juni for alle kredittkort som er etablert før utgangen av mai 2022 grunnet overgangen til nye systemer.
-
Kortet mitt er sperret grunnet manglede kundeerklæring. Hva gjør jeg nå?
Er ditt Agricard sperret grunnet manglende kundeerklæring, må du snarest besvare kundeerklæringen og ta kontakt med oss for å gjenåpne kortet.
Lurer du på hvorfor du må levere kundeerklæring? Les mer om dette her.
-
Jeg har fått en mistenkelig e-post fra noen som utgir seg for å være Eika?Dette er dessverre mest sannsynlig et forsøk på phishingsvindel og sikkerhetsavdelingen vår er på saken.
Vi gjør det som er mulig for å forhindre at noen blir svindlet, men det er lite vi kan gjøre for å stoppe selve utsendelsene av falske e-poster med Eika sin logo.
Har du oppgitt kortinformasjon eller informasjon fra BankID-brikke, må disse sperres. Har du BankID på mobil bør du være obs på dialoger som dukker opp på mobiltelefonen uten grunn. Disse må kanselleres/avvises/avbrytes.
Dersom du ikke har oppgitt noe informasjon eller kun har klikket på lenken i e-posten, er dette i seg selv helt ufarlig og du trenger ikke å gjøre noe som helst annet enn å slette e-posten. -
Kortet mitt har blitt avvist flere ganger på bensinstasjon
Det ligger en sperre inne på alle kort som gjør at de en gang iblant (med ulikt antall intervall) må benyttes på et brukersted med direkte kontakt til oss. F. eks. et vanlig kjøp i butikk eller uttak i minibank.
Blir kortet ditt ofte avvist på selvbetjente bensinpumper eller andre selvbetjente automater er det lurt å gjennomføre et vanlig kjøp i butikk med chip og PIN. Dette pleier å nullstille sikkerhetssperren i kortet slik at det fungerer normalt igjen.
Skulle det vise seg at dette ikke hjelper, vil vi gjerne at du sender oss det nøyaktige tidspunktet du ikke fikk gjennomført transaksjonene på kortet ditt så skal vi ta en titt på det. -
Jeg har Agricard Firma - hvilke faktureringsalternativer kan jeg velge mellom?Har du Agricard Firma kan du velge mellom EHF-faktura, elektronisk faktura via Digipost og papirfaktura. Les mer om de ulike alternativene her.
-
Hvordan skjer faktureringen hos dere?Hos oss får du inntil 45 dager rentefri betalingsutsettelse på alle Agricard kredittkort. Det betyr i praksis at rentene påløper først når din månedlige faktura forblir ubetalt eller ikke innfris i sin helhet. Mer om de ulike faktureringsperioder, forfallsdatoer og faktura alternativer kan du lese om her.
-
Hvordan kan jeg se PIN-koden min, endre kredittgrensen eller gjøre endringer i kredittkortavtalen?
Du kan enkelt benytte deg av en rekke nyttige korttjenester i Mitt Kort-appen og ved å logge deg inn på agricard.no.
Her kan du blant annet:- Hente PIN-koden din
- Sperre kredittkortet ditt og bestille nytt
- Endre kredittgrensen på kortet
- Endre regionsperren
- Overføre fra kredittkortet til annen konto
- Se opptjente rabatter i verdiregnskapet
- Få enkelt tilgang til valutakalkulator
- Levere oppsigelse av avtalen
-
Hvordan får jeg mer utfyllende kvittering for mine kjøp på Circle K og YX?Mva spesifikasjon for drivstoff fyllinger på Circle K og YX finner du i Verdiregnskapet når du logger inn i Mitt Kort-appen og på Agricard.no. Her kan du sjekke spesifikasjonen per transaksjon eller laste ned en total oversikt per måned, i PDF format.
-
Kan jeg få betalingsutsettelse?
Hos oss kan du utsette betalingen på to måter:
1. Innfri kun minstebeløpet oppført på din månedlige faktura og nedbetale gjelden over tid.
2. Benytte deg av en betalingsfri måned per kalenderår der du ikke behøver å betale noe på din månedlige faktura. Les mer om kravene for betalingsfri måned her.
Vi har dessverre ikke mulighet til å inngå andre individuelle avtaler om betalingsutsettelse utover de to alternativene nevnt ovenfor.