Kortadministrasjon og tjenester
-
Har jeg tilgang til nettbank og app?
Enkel kortadministrasjon for Agricard Ansatt og Agricard Privat finner du på agricard.no. Logg deg inn med BankID og få komplett oversikt over kredittkortet og ditt forbruk. Tilsvarende oversikt finner du også i Mitt Kort-appen.
Her kan du enkelt gjøre følgende:
• Sjekke PIN-koden din
• Se på saldo og transaksjoner
• Søke om å øke eller redusere kredittgrensen
• Overføre penger fra kredittkortet til en annen konto
• Sperre kortet for bruk
• Administrere regionsperren
• Finne kid, kontonummer for innbetaling og utløpsdato på kortetHar du et kundeforhold i en Eika bank så kan du se ditt Agricard Ansatt og Agricard Privat i bankens mobil- og nettbank.
Har du Agricard Firma, kan du benytte deg av tjenestene i Administrasjonsverktøyet og i appen som følger med denne.
-
Kan jeg bestemme min egen PIN-kode?Ja, dette er mulig å velge egen PIN-kode når du fyller ut søknaden og søker om Agricard. Det er ikke mulig å endre koden i ettertid.
-
Hva gjør jeg hvis jeg ikke husker PIN-koden min?
Du kan til enhver tid sjekke PIN-koden din ved å logge inn på agricard.no eller hente koden i Mitt Kort-appen.
-
Hva gjør jeg når PIN-koden min er sperret?Sperren oppheves ved midnatt, men ta kontakt med vårt kundesenter på telefon +47 915 05 712 hvis du trenger bistand.
-
Hvordan kan jeg sperre kortet mitt?Du kan sperre kortet ditt selv i Mitt Kort appen eller ved å logge deg inn på www.agricard.no. I tillegg kan du ringe vår døgnåpne sperretjeneste på +47 915 05 712 (innvalg for sperring av kort).
-
Hva gjør jeg hvis jeg mister kortet?
Har du Agricard Privat / Agricard Ansatt kan du sperre kortet og bestille et nytt på agricard.no. Logg deg inn med BankID og velg "Sperre kort". Det samme kan du gjøre i Mitt Kort-appen.
Har du Agricard Firma, må du ta kontakt med oss så fort som mulig på telefon +47 915 05712.
-
Hvordan avslutter jeg kortet mitt?
Ønsker du å avslutte Agricard Ansatt eller Agricard Privat, ta kontakt med kundesenteret vårt på telefon +47 915 05712 eller e-post agricard@eika.no
Ved oppsigelse av Agricard Firma, må henvendelsen komme fra signaturberettiget eller fullmaktsinnehaver som kan opptre på vegne av bedriften.
-
Hva gjør jeg med Agricard når jeg avslutter et arbeidsforhold/medlemskap?
Ved opphør av et arbeidsforhold eller medlemskap, med tilknytning til Norsk landbrukssamvirke, har du ikke lenger rett til å benytte deg av Agrols fordelsprogram eller ditt Agricard.
For å beholde fordelene kreves et arbeidsforhold i landbrukssamvirket eller et medlemskap i en av følgende medlemsorganisasjoner: Norges Bondelag, Felleskjøpet Agri, Felleskjøpet Rogaland Agder, Norges Bygdekvinnelag eller et av skogeiersamvirkene. Du må selv ta kontakt med oss for å si opp ditt kredittkort.
-
Hvor finner jeg kortnummeret og CVV koden?Kortnummeret er ikke preget på kortet, dette fordi det ikke lenger er nødvendig. Istedenfor er kortnummeret laserprintet slik at det ikke slites bort. Kortnummeret (16 siffer) finner du på baksiden av kortet ditt. CVV-koden er merket med den engelske benevnelsen "security code" og finnes under kortnummeret.
-
Hvordan kan jeg endre kredittgrensen på kortet?
Ønsker du å endre kredittgrensen på Agricard Ansatt eller Agricard Privat kan du logge deg inn på agricard.no, velge "Øk kredittgrense" og fylle ut den elektroniske søknaden.
For Agricard Firma må forespørselen om kredittøkning komme skriftlig fra bedriftens signaturberettiget eller andre fullmaktsinnehavere som kan opptre på vegne av selskapet. Denne må sendes på mail til agricard@eika.no.
-
Kan jeg overføre penger fra Agricard til min konto?
Ja, det er mulig å overføre penger fra ditt Agricard Ansatt og Agricard Privat til en annen konto du disponerer.
Logg deg inn med BankID på agricard.no og velg "Overfør til konto". Angi beløp som skal overføres og konto det skal overføres til. Tjenesten koster 50 kr og renter påløper fra første dag. Minimumsbeløper per overføring er 1000 kr.
-
Kan andre enn signaturberettiget administrere Agricard Firma på vegne av bedriften?Ja, trenger andre enn signaturberettiget prokurist innsyn på firmaets konto, må en fullmakt utstedes. Følgende fullmaktsskjema må fylles ut og returneres oss før fullmakten trer i kraft.
-
Hvor sendes Agricard Firma?Kortet sendes til bedriften, merket med kortholders navn. PIN-koden sendes hjem til kortholders folkeregistrerte adresse.
-
Hvilken adresse brukes for utsendelse av Agricard Firma?
Følgende adresseregistre brukes for innhenting av adresseopplysninger i forbindelse med utsendelsen av Agricard Firma:
• PIN-brev sendes direkte til kortinnehaver. Adressen hentes fra Folkeregisteret.
• Kredittkortet - Agricard Firma sendes til bedriften hvor adressen hentes fra Brønnøysundregisteret.
Vi oppfordrer alle kunder til å påse at deres adresseopplysninger er korrekte registrert hos ovennevnte registre.
Som bank er vi pålagt å bruke adressene registrert i offentlige registre, slik at vi reduserer risikoen for ID-tyveri og urettmessig inngåelse og misbruk av kreditt. Vi bruker aldri adresser oppgitt av kunden selv. Adresseendringer hentes og oppdateres automatisk fra registrene.
-
Kan jeg bestille nytt Agricard Firma på eksisterende avtale?
Nytt Firmakort kan enkelt bestilles i Administrasjonsløsningen. Kortet sendes deretter til bedriften, PIN-koden sendes til kortholders folkeregistrerte adresse.